Vara vänner

Festfixar lite. Har varit i affären och köpt lite krafs. När Oscar kommer från jobbet blir det besök på systemet också. Halva världen lär vara där då.

Lyssnar på radion där de sänder ett reportage om Jakob Hellman. Så himla bra. Uppmärksammade honom på högstadiet, mamma och pappa hade LP:skivan. Det resulterade i att jag slutligen köpte Hellman på cd. Men det känns som att "Vara vänner" är något man känner igen, trots att man inte kan minnas att man hört låten. Kanske från mammas mage? Man tar ju in ljud redan då. Sjuuuukt ändå. Att man lär sig känna igen t ex sin mammas röst och andra ljud i omgivningen när man inte ens finns här i världen som en konkret person. Jaja. Nu spårade jag ur.
 

Kommentarer
Postat av: Emely

Har du också snöat in på Jakob Hellman just nu?? Jag med! På icas dator har vi "hon har ett sätt" asbra :)

Är det 90-tal?

2009-04-09 @ 17:38:57
Postat av: sof svarar

nej jag snöade in redan på högstadiet, men han har funnits med mig fram och tillbaka sen dess :P det är sent 80-tal faktiskt!

2009-04-09 @ 19:03:03
Postat av: Anja

Jag gillar också honom =)"Vara vänner" är så fin! Glad påsk! Kram!

2009-04-10 @ 15:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback