Hängde och slängde uti en gardin.

Idag har jag gjort något jag ångrar att jag utsatte mig för. Har suttit och svettats vid en symaskin och helt glömt bort allt vad logiskt tänkande heter. Skulle sy en gardinkappa till köket. Hur svårt kan det va liksom? Inte speciellt tänkte jag, men det tog mig 4 timmar. FYRA?! Svar; ja. Mätte och nålade, började sy och insåg när jag var färdig att jag inte sytt rakt. Sprätta! Nästa fel jag upptäckte var att jag sytt själva kanalen för upphängningen, innan jag sytt in alla kanter runt gardinen. Alltså fick jag sprätta igen! Och så höll det på, typ. Resultatet blev dock ganska bra. Gardinen är visserligen lite skev på sina håll, men förhoppningvis är det bara jag som ser det. Nästa gång det blir tal om nya gardiner köper jag färdigsydda i alla fall. OH, JA.

 

Har inte skola förrän på fredag denna vecka. Snacka om mjukstart.
Imorn blir det avskeds-öl för Emely som skall flytta till Helsingborg.    

Kommentarer
Postat av: elin

Men älskade Sofie! 4 timmar??? Lider med dig :) Men grymt fin blev den!



Puss!

Postat av: Mary

Bra jobbat! :)

2009-08-26 @ 00:46:48
URL: http://stilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback