Varför bloggar jag?

Har funderat på det här med bloggande och varför jag bloggar egentligen.

Kom fram till 3 anledningar:

1. Jag tycker det är roligt att skriva och uttrycka tankar, funderingar och blaha i text.
2. Jag har skrivit dagbok sen urminnes tider. Det började i bok med lås som höll i sig i måååånga år. Så småningom började jag smått gå över till att skriva på Lunarstorm och Helgon, där en dagboksfunktion fanns. Till slut lade jag boken med låset på hyllan helt och hållet, och övergick till bloggvärlden. Skönt att slippa skrivkramp + kul att andra kunde läsa och kommentera det man skrev.  
3. Jag har ett behov av att skriva ner sånt som händer i mitt liv, för att kunna se tillbaka och minnas. Ofta när jag läser gamla dagböcker/internet inlägg drabbas jag av flashbacks  typ "ÅÅH, JA JUUUST DET!" Ungefär som när man träffar en gammal vän som man inte pratat med på länge som kommer ihåg något man själv inte minns och påminner en om det. Den känslan är det, och det är så kul. 

Det är anledningarna. Tror jag.      

Kommentarer
Postat av: Joakim W

Det är alltid roligt att läsa texter efter två år (eller bara en längre period =) ). Speciellt om man glömmer av hur man tyckte och tänkte, man kan verkligen på förvånad över hur man tänkte =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback