Holiday Celebrate

Semesterveckan är över, men den har varit riktigt fin. Lyckades pricka in solen och värmen!  

Update:

Den startade förra lördagen hos Elin med vin och därefter vidare till Kviberg och en gammal klasskamrat från högstadiet. Kul med gammalt folk som man inte träffat på så länge!  

Söndagen var både Osc och jag smått bakfulla och sega och kom aningen försent till grillningen hos Enerotharna. Kvällen spenderade vi at Daniels place, där han firade sin början av semestern med bastkjol och drinkar av olika slag.

Måndagen hälsade vi på hos Caroline och Staffan i nya lägenheten i Majorna och fortsatte vidare till Bengans där man blir sjuk av alla skivor man vill köpa.

Tisdagen körde Osc och jag ner till Helsingborg och tog färjan över till Helsingör. Lunchade, fikade, gick runt och köpte öl/sprit. Förstår verkligen inte ett ord danska. Följande dialog utspelade sig:
- Ska ni spise?
- Nej, vi vill fika.
- Ja, spise!
- Hehe okej.

Varpå servitrisen kommer ut med en meny till oss, som visar sig vara full av olika maträtter.
Oscar förklarar för henne:
- Vi vill alltså fika, typ i c e - c r e a m?
Varpå servitrisen börjar föra värsta harrangen över allt de har, varpå det enda jag lyckas uppfatta är något med rabarber.
Min beställning blir kaffe och rabarber, när frågan går över till Oscar säger han omedelbart:
- Samma!
Haha, galet. Fick in nån halväcklig rabarberpaj.
På bilvägen hem stannade vi till i mysiga Arild. En gammal skånsk badort - sjukt backig, trång och gullig.

Onsdagen höll vi på att svettas sönder under en golfrunda med Daniel och Niclas. Bestämde oss för att ta en pizza på på Tio peppes nya uteservering och åkte sedan vidare till Mölndal där det förfestades och därefter väntade Nef och COLORS. Träffade massa folk, blev full och tog taxi hem, efter att vi noterat att vi inte hittade något nattöppet att äta. Varför Mc donalds inte föll oss i tanken förstår jag inte. Istället blev det köttbullemacka med aromat på hemma i lägenheten. Jag <3 salt.

Torsdagen låg jag och Osc på stranden och badade.

Fredagen åkte vi ut med båten och badade ännu mera. Hur gött som helst. Dock var badmöjligheterna på ön vi stannade till på inte de bästa så jag låg och krälade på det grunda, för att undvika tången. Kvällen bjöd på räkor, drinkar och musikspelet. 

Lördagen åkte ett gäng iväg till Jennys mysiga sommarstuga i Välen. Vi badade, grillade, shottade GUBBEN, snurrade runt på ängar, hoppade i poolen, dansade och blev uppätna av mygg, typ. En riktigt fin dag/kväll/natt! 

Gårdagen spenderades i soffan med Mandy Lane, Just buried och Being human.   

Och idag var det jobb, igen. Sista veckan nu. Snart dags för skola. Någon som vet när vi börjar??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback