Summering av 2009

Det är dags för min lista som jag kör med varje år! Hur har mitt 2009 sett ut? Läs nedan.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Druckit vin i badkaret, griljerat min egna julskinka, sett solnedgång och soluppgång samma natt vid Röda sten
Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag gav något
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej
Dog någon som stod dig nära?
Nej
Vilka länder besökte du?
Danmark
Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
En resa till solen och en spontan weekend nånstans
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför?
24 september = 5 år med Oscar (!!)
Vad var din största framgång i år?
Precis som förra året; att skolan gått så bra
Största misstaget?
Att jag låtit skolan ta över spontaniteten
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite smått febrig och förkyld under hösten
Bästa köpet?
Way out west-biljetten och min röda jacka
Vad spenderade du mest pengar på?
Festival och bilskit
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fick se 4 av mina favoritband! (Anthony & the Johnsons, Franz Ferdinand, The Killers och Kings of leon.) Och att vår 90-tals fest blev så SJUKT lyckad. 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
Kings of leon - Use somebody
The Kooks - Naive
Hoffmaestro - Seize the day
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Glad som alla andra år
Vad önskar du att du gjort mer?
Någon form av träning - vilket har varit och är icke befintligt
Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat pengar i onödan
Hur tillbringade du julen?
På dagen med Enerotharna i Åsa och Fjärås och på kvällen med min familj i Kungsbacka
Blev du kär i år?
Already in love
Hur många one night stands?
Zero
Favoritprogram på TV?
True blood, Halv åtta hos mig, Being human, Gossip girl
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej
Bästa boken du läste i år?
Taxi av Alexandra Pascalidou
Största musikaliska upptäckten?
Cold war kids och The Kooks
Något du önskade dig och fick?
Clean parfymen!! En härlig sommar.  
Något du önskade dig men inte fick?
 Problemfri bil och mer tid till spontana resor
Årets bästa film?
Inglorious basterds, Benjamin Buttons otroliga liv, Avatar
Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt på restaurang
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag slutade älta och oroa mig för saker i onödan
Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Sofie-ig
Vad fick dig att må bra?
Den underbara sommaren med mycket ledigt, sol, härliga roadtrips och lata dagar med Oscar + alla roliga fester som det här året bjudit på (det har varit massor av dem!) 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Kevin Zegers
Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
Sånt som involverar skolan
Vem saknade du?
Emely som flyttat härifrån
De bästa nya människorna du träffade? 
Några olika människor, som jag träffat på olika fester under året, som är enkla att umgås med och utan konstigheter
En värdefull läxa du lärt dig i år?
1. Inget är att ta för givet, det du minst anar kan drabba dig. Så jag har nog lärt mig att bli bättre på att uppskatta det jag har. Väldigt klyschigt lät det där, men sant.
2. Att aldrig mer sova i tält om jag åker på festival igen.
Citera en sångtext som summerar ditt år:
Seize the day!


Får passa på att önska GOTT NYTT ÅR också! Jag kommer fira hos Daniel med goda vänner, mat och ståhej.

Kommentarer
Postat av: jenny

älskar sådana här sammanfattningar,men det var svårt!! kommer ju knappt ihåg oktober :D haha!! men jag snodde listan iallafall. hade du snott din från kenza eller? :p jag höll på att göra det! hiih. puss min raring. gott nytt år på dej! <3

2009-12-31 @ 17:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback