Julgodis

Idag har jag gjort/bakat julgodis! Det blev sånna där goda och sjukt enkla Cornflakes/cocos/choklad grejer och Melins kaka (som egentligen heter nåt annat, men eftersom mamma tagit receptet från en Melin så blir det Melins kaka). Knäck, fudge, bullar och sånt tänker jag inte ge mig på. Kommer ju få äta det hos alla andra som vi skall vara runt hos i jul. Det får alltså räcka med Cornflakesgodiset, Melin och pepparkakorna. Mumsi. 

En sak är säker. Jag är ingen fena på det där med bakning. Det skall vara enkelt och gå så snabbt som möjligt att göra. Inga jobbiga krusiduller och ingredienser tack. Därför är Cornflakesgodisarna världens bästa! Se själva:

    

  • 200 g ljus eller mörk choklad
  • 2 msk olja eller 25 g kokosfett
  • 4 dl cornflakes
  • 2 dl kokosflingor

Smält chokladen tillsammans med olja eller kokosfett i ett vattenbad eller i mikrovågsugnen. Rör om.
Rör ner cornflakes och kokosflingor. Forma till små bitar och lägg på smörpapper, eller använd knäckformar.

Hämtade receptet från
www.recepten.se Brukar hitta massa goda grejer där.


Kommentarer
Postat av: Mary

bra tips, kanske att man skulle ge sig på detta så man har ngt att bjuda på om man får besök :)

Postat av: jenny

det lät ju alldeles ljuvligt lagom enkelt! det kanske man ger sig på ganska snart!! :) tack för tipset!

2009-12-15 @ 18:15:28
URL: http://jms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback