Blomster

Något som är fruktansvärt tråkigt är att vattna blommor.  Just därför har jag blommor som inte kräver ständigt underhåll. Det kan gå sisådär två veckor mellan vattningarna ibland. Jag gör det när jag känner för det eller får press på mig att nu kan blommorna faktiskt dö. Innan jag valde att plugga till förskolelärare var jag även inne på att bli florist. Hur hade det gått kan man undra? Kollade till en av blommorna i köket förut. Jordens konsistens var alldeles svampig och den tjocka själken var aningen lös, vickade lite på den och vips gick den av. Smart. Tryckte dock ner blomman igen, så den ser hel ut. Får se hur länge den kan stå. Får nog köpa en ny imorn. För trots att de är jobbiga att sköta, är de ändå fina att titta på.


Igår var jag på IKEA med mamma, moster och mormor. Jag köpte två söta runda mattor. En orange till sovrummet och en grön till hallen. Låter kanske inte så snyggt, men det blev det.

RINGUM Matta

Var på inflyttningmiddag hemma hos Lina och Jonas på kvällen. Åt lax, mums. Och denna kväll kommer några hit och kikar på Melodifestivalen. Nu leker Oscar händig och sätter upp persienner. Imorgon är det nåt Myragolf-möte som jag hakar med på. Känner nåt ont i min hals också, inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback