En röd tomat

Igår fick jag en knäpp i bilen. Skämdes så jag höll på att dö, typ. Jag cirklade runt brottarhallen (där danskursen var) för att hitta en parkering. Det var fullt precis överallt. Det enda som var ledigt var förhyrda platser till de boende i området. Jag skulle dock köra upp för en liten backe till en av dessa stora parkeringar, bara för att kolla läget. Det är skum belysning och jag ser det lilla backkrönet, kör upp och får en ond aning. Ser dock den lilla backen ner till parkeringen och kör den vägen, bilen hoppar då till och skumpar över en trottoarkant. En tant och gubbe som står vid sin bil stirrar på mig, jag gasar därifrån. Vet ni vad jag hade gjort? Jag hade kört upp för en gångväg och ner för en liten grässlänt till parkeringen. Hahaha! Herregud. Hur lyckas man? Ungefär som att jag inte kört bil på 100 år och inte har nån syn. Men så är det ju inte. Frosten gjorde väl att allt såg lika grått ut som asfalt, bilen var immig och dessutom var jag stressad. Men ändå.  

När Oscar kommer hem efter jobbet ska vi storhandla. Är dock ganska fattiga båda två, men är det tomt så är det. När vi precis flyttat in tyckte vi det var kul att handla mat, hur man nu kan tycka det? Man gör ju bara av med pengar på sådant som äts upp i ett nafs. Alltså har vi ändrat oss angående handlingen. Ganska förståeligt.   

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha! Vad de måste undrat vad du sysslade med! =) Du skulle ringt mig, så hade du kunnat parkera på våran, där jag vet att några platser är lediga. Kan du ju göra till nästa gång, för det blir väl en nästa gång? =) Ses vid tåget imorgon! Kram

2009-02-18 @ 14:13:11
Postat av: Mathilda

måste ba säga a jag skrattade HÖGT åt detta i min ensamhet

2009-02-18 @ 20:26:02
Postat av: Anonym

Är det inte typiskt Sofie???



:)

2009-02-18 @ 20:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback