Ingen hurtbulle

Mitt dansande för den här gången är redan över. Så bra gick det med min impulsiva hurtighet!

Grejen var ju den att dancejamet lades ner eftersom vi var för få anmälda, därför ringde en person till mig och sa att jag kunde vara med på den afrikanske dansen istället. Jag tänkte ge det en chans och gick dit idag. Gruppen visade sig då vara överfull. Dansläraren hänvisade mig istället till fortsättninggruppen en timma senare, men att jag kunde vara med på nybörjarpasset och känna mig för. Vilket jag också gjorde. Beslutade mig dock för att inte gå över till nån annan grupp. Dansen va inte så sjukt kul som jag föreställde mig. Kan bero på att man knappt fick plats i rummet. Känner dessvärre inte för att dansa åtta till nio på en tisdagkväll. Dessutom sade dansläraren att hon arbetar mycket med "diagonalen". Det finns inget som jag hatar så mycket som "diagonalen" = Öva teknik och steg, en och en, tvärs över lokalen. Jag går inte till dansen för att lära mig tekniken till punkt och pricka, jag ska inte bli nåt proffs. Jag går till dansen för att DANSA. Inget annat. Det va ju bland annat därför jag lade ner dansen på Danshuset. Tillslut handlade det bara om styrka. Typ 45 minuters uppvärmning, styrka, diagonal, 10 minuter dans och 5 minuter strechning. Då är det inte kul längre, om man inte går där för att bli profesionell.

Alltså får jag fortsätta med att vara mitt slöa jag, tills jag får ett annat infall. (Dancejam igen?!) Inget mig emot dock. Yesbox.    

Kommentarer
Postat av: jenny

surt =/ men du har så rätt så rätt...man vill ju bara dansa! så ta ett tips från mej: var hemma. sätt på AAAAShög svinigt bra dansmusik. dansa rumpan av dej i en timma. sen är du svettig och go,har motionerat OCH är glad! billigt dessutom! haha. studenttips så här veckan innan csn kommer :p

Postat av: Elin

Vad tråkigt!

Du får gå med mig på friskis på fredagar (finns även på söndagar)!!

2009-02-18 @ 07:55:18
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback