Skrivkramp

Har läst tre olika texter och skrivit två paper. Ett om hållbar utveckling i förskolan och ett annat om religion, makt samt identitet. Båda blev lika menlösa. Hela min skrivförmåga är idag som bortblåst. Tvingade dit lite reflektioner kring något som jag egentligen har lätt att reflektera och tycka kring. Men det är väl olika dagar kanske. Idag känner jag mig i alla fall helt väck, men det får gå ändå.

Nu snöar det ute. Hell också.

Imorn blir det fika med Elin, hon skall få berätta om sin Thailandsresa för mig, så man kan få drömma sig bort lite... Det är ändå det värsta med plugg på högskola, att inte få känna friheten i att bara sticka i väg. Om man väljer att göra det finns risken att man får så sjukt mycket efter sig, som man typ inte orkar ta igen. Det gäller liksom att  pricka in rätt vecka när det inte är så mycket i schemat. Men hur skall man veta det när man bokar in resan? Sen gäller det ju att prioritera också; en vardag med nåt extra eller en vardag utan? Det är frågan.

Kommentarer
Postat av: Anja

Jag förstår det du känner med att inte kunna åka bort. Men om typ 1-2 år kan vi det. För då är vi klara :) Även om man jobbar känns det på nåt sätt som att man inte är lika låst. Då har man ju förhoppningsvis inga tentor.

2009-02-04 @ 21:20:12
Postat av: e.

Ikväll blir det mys och shopping!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback