Ork och tårteri

Jag borde plugga men orkar verkligen inte. Vill dock inte göra det i helgen (håller alltid lördag, söndag pluggfria) och vet att jag inte kommer ha ork till det  efter skolan på måndag och speciellt inte tisdag. Alltså kvarstår onsdag, eftersom seminariet är på torsdag, och då ska vi SOM VANLIGT när man minst önskar det ha mentorsträff vid fyra. Tack. Men jag behöver i alla fall två dagar.. kanske att jag fixar det imorn. Blä.  

Annars sitter jag och söker på tårtrecept. Fyller ju år nästa fredag och födelsedagen till ära hade jag tänkt göra min alldeles egna tårta till det lilla kalaseriet med familjen. Det lutar åt en Chokladtårta med chokladbottnar, grädde/bananfyllning samt chokladglasyr på toppen eller en Karibisk ananastårta med saftig cocossmak. I vanliga fall är jag ingen älskare av banan men det är svinigt gott ihop med glass/tårta, men ananas och cocos är ju också gott - i alla sammanhang - så jag är kluven.    

 
Bilder och recept hittade jag på recepten.se Finns massa gott där.

Kommentarer
Postat av: annika

Tusan vad den tårtan såg god ut


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback