Hälften, hälften

Man har ändå sett och hört om mycket konstigt här i världen. Ta till exempel siamesiska tvillingar eller liknande. Det är ganska otroligt med dessa sammanhängande kroppar, men man kan ändå ta det till sig och förstå hur det är möjligt. Förra veckan hamnade jag dock i en dokumentär och blev fullständigt förundrad.  Dokumentären kallades "Hälften man, hälften träd". Först förstod jag inte alls titeln, men då jag fick se mannen den handlade om gick det in med en gång vad de menade.



Det ser ut som att han har bark som hud. Klumparna som liknar rötter är hans händer. Men det är inte bark, i själva verket är det vårtor som han fått  och som spritt sig då han inte har något immunförsvar. Vilket jävla livsöde!! Helt fruktansvärt. Jag ställer mig frågan; hur är det möjligt??!! Jag ryser.

Nåt av det värsta var ändå att en annan man samlade in folk med olika typer av avvikelser kroppsmässigt (en person hade stora bubblor över kroppen, en annan hade ett ansikte som till hälften hängde ner slappt på axeln och en tredje såg nästan mumifierad ut) och lät dessa människor uppträda på en cirkus. Där var det fritt fram för publiken att håna, skratta och förnedra. I skolan pratar vi om självbilder och alla människors lika värde, vad kan dessa som "uppträder" på cirkusen då tänka om sig själva? Man mår illa.    

Kommentarer
Postat av: Anja

Gud vad obehagligt!!! Stackars människa...

2009-02-03 @ 18:37:10
Postat av: jenny

asså,jag vill inte läsa din blogg om du ska lägga in såna här bilder. Visst stackars människa,men det är ju äckligt!! vad säger dom i hållbar utveckling då? är vi dåliga människor vi shopoholics? puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback