DanceJam & F-klassen

Nu är jag anmäld till DanceJam! Det låg på en bättre dag (onsdagar då jag typ inte är i skolan denna kurs) och var dessutom 200:- blilligare än den afrikanska dansen. Fast jag har däremot bestämt att jag SKALL dansa afrikansk dans någon gång, det verkar så grymt kul! Nu får jag i alla fall röra lite på mig och träna upp konditionen, om jag nu har någon sådan kvar.

"Kombinera dans och aerobic. Mixa det med inslag från hiphop, funk och jazz. Ett kul sätt att träna kondition. Vi har en och samma koreografi som vi jobbar med hela terminen, missar du en gång så kommer du igen nästa vecka. Denna kurs är till för dig som vill ha dans som kondition och styrketräning. Så kom och skaka loss och svettas på ett pass fullt av energi och glädje!"

Visst låter det ganska kul ändå?

Lite av det här pratade vi om på seminariet idag:

Visste ni att man började med förskoleklass (0:an) för att integrera förskolan (dagis), fritidshemmet och grundskolan med varandra, samt göra en smidigare övergång från förskola (dagis) till skola för barnen? Dessutom hade man som syfte med denna reform att grundskolan skulle lära av förskolan hur man använder sig av lek när man lär och temaarbete. Förskolan i sin tur skulle lära av grundskolan hur man synliggör det barn lär. (Det stora dilemmat för förskolan, typ "vadåååååhh ni passar väl bara baaaarn???!!" som man alltid får höra) En mycket bra tanke! Hur slutade det då? Förskoleklassen blev skolifierad. Grundskolan fortsatte på samma vis som alltid. Fel, fel, FEL. Det finns så mycket att lära va?!    

Kommentarer
Postat av: Lisa

hehe, va coolt att vi gjorde samma! får göra det ihop nån gång!

Postat av: Elin

Vad kul det låter med dansen!

Tycker att vi kanske kan dansa afrikansk till hösten!!



Skall du gå själv?



Pussen.

2009-01-14 @ 09:36:53
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback