Grammisgalan

Årets låt gick till E.M.D med sin Jenny let me love you. Sämst av de nominerade, enligt mig. Erik och Danny hade varit bättre som duo, jag klarar inte av mjäket Mathias, varken hans sång eller uppsyn. Själv höll jag på Markus Krunegård - Jag är en vampyr, såklart. Det förstår nog alla som läst denna blogg under året då jag nämnt denna låt ett antal gånger. Hörde den för första gången i typ februari och tycker fortfarande den är sjukt lika bra! Då bör det även poängterats att jag nästan spelat den sönder och samman. Men som sagt, den håller än och då har man åstadkommit nåt grymt, anser jag. Menmen jag röstade inte, så jag får skylla mig själv.


Blir lika glad av den varje gång! Superklasse-Jens är med i videon också.

Mer om grammisgalan:
Jag tycker faktiskt att det är elakt av hela musiksverige att stå och skämta om dansbanden. De som spelar dansband tycker ju själva att det är bra, det är deras musik. Varför tar sig då alla andra musiker och icke musiker rätten att skoja om dem? Vem har gett dem lov till det och varför säger ingen nånting om det? Då kan man väl dra skämt om Inflames när de skall få sitt pris också. Fast prisutdelaren av årets hårdrock, Joey Tempest, uppenbarelse var i och för sig ganska underhållande. Sen när är han hårdrock?! (vilket de påstod)  

Kommentarer
Postat av: Anja

Jag såg också grammisgalan! Jag tyckte Kleerups låt skulle bli årets låt. Att Håkan Hellström blev årets artist förvånade lite faktiskt. Men han är ju alltid bra!

2009-01-08 @ 17:10:40
Postat av: Lisa

Pappas sida av mmin släkt har haft lägenheter hos det fastighetsbolaget i över 50 år, så jag skrev ett mejl (pappa sammanfattade historiken) och skrev att vi behövde omgående och så. Så ringde hon igår och vi var o titta på den. KOmmer bli fin, ska bara måla om lite..Så gick det till :) dubbel hyra i en månad bara, men det är smällar man får ta. Hur e det med dig soffan! Det var ett tag sen nu du! Pussss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback