Hjärndöd

Mitt huvud är helt slut efter de här två skoldagarna! Våra lärare kan konsten i att tjoffa ihop allt och förvirra studenterna med en miljon uppgifter och ännu mera litteratur till dessa + 3 föreläsningar på en och samma dag, typ. 

Lärarna har i alla fall varit vänliga och delat in kursen i tre faser, så vi kan koncentrera oss på en åt gången. Den första delen är det mycket föreläsningar i och strukturerat studiegruppsarbete som vi skall vara förberedda till. Dessutom är det massor av workshops och seminarier. Andra delen går åt till gestaltning (där vi skall skapa något och framträda, tror jag), VFU och hemtenta. Den sista delen skall vi ägna åt projektarbete. Mitt i där nånstans skall vi göra ett perspektivtagande också, som jag har noll koll på vad det skall handla om. Maj gadd. Hjälp mig att stå ut. 

Idag har allt handlat om barnkonventionen. Bra grej som man är för lite insatt i.
 
 

När jag kom hem hade jag fått den här på posten! Min blogg i pocketformat. Blev hur bra som helst. Är supernöjd. Räknar med att göra en när 2009 är över. Men det är lååååååååååångt kvar. Tack och lov. Varför skall tiden gå så snabbt? Jag har inte bråttom.   

Kommentarer
Postat av: Anja

Åh, vad fint med en bloggbok!! Ja, visst går tiden fort. Det är läskigt tycker jag... Men det kanske tyder på att man har kul.

2009-01-20 @ 19:25:14
Postat av: jenny

den dära bloggboken vill jag ta en titt på. jag själv har ju en del alster som borde sparas på något sätt! puss

Postat av: Anja

Pernintal omvårdnad tror jag kursen jag från början först ville läsa heter, den handlade om gynekologi och det nyfödda barnet tror jag. Så det är lite synd.

2009-01-20 @ 21:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback