Nya tag

Tillbaka i skolbänken. Har nästan haft en hel månads ledigt tack vare att jag skrev mitt didaktiska ställningstagande innan jul. Hur skönt som helst. Men nu är det igång igen, precis som vanligt. Hade bildseminarium idag och skall ha seminarium om miljön i skolan imorgon. Sedan är inriktningstermin 2 och kursen Det lärande barnet över. Måndag nästa vecka börjar allmänt utbildningsområde 2 och en kurs vid namn Demokratins villkor. Okej. Nu är det slut med det praktiska och den relativt roliga litteraturen. In kommer istället de tunga grejerna med plugg att bita i, precis som allra första terminen när vi hade allmänt utbildningsområde 1. Vi återgår dessutom till de studiegrupper vi hade då. Kul, jag gillade min. Oskar, Linda och Marie har dock droppat av och gått vidare, men vi övriga består. Hej studiegrupp 7! 



Såg på Pang i bygget för ett tag sedan. Det kan vara hysteriskt roligt, om man bortser från slapsticken som jag har lite svårt för. Det här var i alla fall en av scenerna som garvades en del till. Så långsökt-tråkigt att det blir kul.

"I speak English, I learn it from a book" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback