Syrebrist med köttbullar i munnen.

Var på Clas Ohlsson förut och köpte skruv. Vi skall sätta upp en grej i köket och hade inga skruvar som passar. Eftersom jag var ledig idag tog jag mig friheten till att gå och köpa detta.

När jag står och kikar på skruvarna gör jag något jag har en tendens av att göra och som jag kanske gör för mycket offentligt? Jag lägger upp en stor gäsp med öppet gap, utan att reflektera över det. En gubbe som också står och tittar på skruvar (eller om det var muttrar) noterar detta och flinar och kommenterar självfallet min gäsp. Han menade att de flesta försöker vara lite diskreta, men där stod jag öppet och gäspade utan att skämmas. Jag artighets-log och fortsatte titta på skruvarna. Då skulle han lägga sig i. Trodde nog inte att jag kunde något om skruvar. En äldre generation ni vet. Han frågade vad jag skulle ha och jag svarade att jag skulle ha en kort skruv med större yta där uppe, typ, och visade ett exempel. Då drog han med mig till nåt helt annat, nämligen till sina muttrar. Jaha sa jag, vi får se. Ville inte säga rakt ut till honom att det var helt fel eftersom han skulle vara snäll. Sedan gick han och betalade och jag fann de rätta skruvarna. Hamnade dock bakom honom i kassan och då skulle han självfallet titta på vad "den unga damen"  valt för nåt. "Jahaa, var det sånna du skulle ha!" var hans reaktion. Ja precis.

Saken är den att jag alltid (för att överdriva en aning) råkar ut för sånt där på grund av mina öppna gäspningar. På musiken i nian höll ACDC-Uffe på och kommenterade det. Sa bland annat att en fågel kunde bygga bo i munnen på mig. På pendeltåget en gång sa en äldre man att man skulle kunna ploppa i köttbullar i munnen på mig, och det vräkte han ur sig i all hast när han skulle kliva av. Ja, ni hör. Jag borde alltså sluta utsätta mig för detta. Men det är ju så svårt, det går inte att låta bli. Jag lider nog av syrebrist.



Tog en sväng till Åhléns också och köpte två skivor utan fodral för 14:- för båda. Travis - 12 memories och Olle Ljungström - En apa som liknar dig. Grymt! Bra musik för ingenting. Får leta reda på en låtlista till dem nånstans bara. 

Kommentarer
Postat av: jenny

haha! har aldig märkt av dom där gäsparna. inte att dom skulle vara något extra speciella från alla andras? men nu kommer jag ha koll! what's the fuzz about liksom?! du är söt! puss

Postat av: Elin

Haha! Jag har inte heller märkt av dom!

2009-01-16 @ 08:03:00
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback