Tiny dancer

Nu blir jag tjatig igen, men i och med att jag kom in på Elton John igår så fann jag min favoritscen ur Almost famous som var en av mina absoluta älsklingsfilmer för några år sedan. Den handlar om bandet Stillwater. Det är 70-tal, Stillwater åker runt på turné med groupisar och allt vad det innebär. En ung, vilsen kille som fått äran (pga en del lögner) att skriva för Rolling stone magazine om Stillwater glider in och följer med på turnén. Det är storyn i stort. I alla fall, under scenen spelas Tiny dancer av Elton John och det är så sjuuuuuukt bra. 

   

Skolan handlade om hållbar utveckling idag, väldigt aktuellt om man säger så. Hade introduktion av vårt kommande projektarbete också, mycket info. På studiegruppsträffen diskuterade vi lite kring vårt perspektivtagande som vi skall göra om makt utifrån kursens innehåll. Allt är bara väldigt rörigt. Måste sätta igång med en gestaltning också kring ett dilemma som har med Polen att göra. Man vet liksom inte riktigt vilken ände man skall börja i, går inte att göra annat än ta en vecka i taget.

Imorn är det fredag i alla fall. Underbart. Tänker inte åka till skolan. Får bli hemmastudier istället och kaffe med semla och mami! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback