Photoshoot

Vilket skämt! Var ju på den där plåtningen idag. Jag, Emely och Jennie var på plats strax innan fyra, hade blivit tillsagda att vara där prick. Får av receptionisten reda på att det är fördröjt med låååång väntetid, och att vi allt som allt kommer vara färdiga tre timmar senare (vilket visade sig vara en lögn). Segt känner vi, men går en runda till Top shop och sätter oss sedan och väntar på vår tur i sminket.

... Det tar typ två timmar innan vi slutligen får sätta oss i sminkstolen.  Ville ha en ganska diskret makeup eftersom jag ville att det skulle vara Jag på bilden och ingen fejk-Sofie. Efter ytterligare någon timmes väntetid får vi gå in i studion. Den var verkligen inget att hurra för. Fanns typ två lampor, en vit och en svart bakgrund samt lite olika stolar och plädar och grejer man kunde posa med. Tjejen som tog bilderna kändes som att hon precis gått ut en medieutbildning på Munkebäck eller nåt. Det visade sig i bilderna sedan också. Tog minst lika fina bilder om inte bättre själva när vi hade foto i skolan på gymnasiet. Fotografen var med andra ord helt oprofesionell. Blev halvt nöjd med bilderna och dem ville de att vi skulle betala 500:- STYCK för. Ett skämt??!! Nej. Emely valde i alla fall ut en av sina gratisbilder som hon vunnit och jag och Jennie tyckte att våra inte var värda att betala för, alltså grinade vi upp tjejen som ville pumpa oss på pengar ganska rejält. Men det var ju inget köptvång och vad fan begär dom när vi fått sitta och vänta i fyra timmar och sedan blir fotade av någon som inte kan ljussätta och ta bilder från ens bästa sida? Icke. Dessutom hade ju Emely vunnit grejen och fått ta med sig två vänner. Deras taktik att sälja gick dock inte hem. Mohaha. Kul att ha sett hur det går till i alla fall.
 

     

Kommentarer
Postat av: Anja

Vet du vad Sofie...jag och min syster tackade nej till det där innan jul. Om det nu var samma... Jag ville inte heller bli sminkad till nån jag inte är. Jag har ju sett hur vissa posar på dom bilderna, inget för mej. Men det kan säkert bli bra också om man har en bra fotograf.

Kram!

2009-01-22 @ 13:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback