25 notes

Skrev "25 random notes" om mig själv på facebook för ett tag sedan. Tyckte det var ganska kul och bara för att jag inte har något annat att skriva nu, så klistrar jag in dessa anteckningar här.

1. Jag åt kaninpellets en gång när jag var liten och tyckte det var helt okej, kan fortfarande känna smaken.
2. Det finns inget i filmväg jag njuter lika mycket av som banala kostymdramer.
3. Jag tycker Colin Firth är en riktig heting som Mr Darcy i Stolthet och fördom.
4. Jag har synts som en orange prick i publiken i Sikta mot stjärnorna.
5. Jag står fast vid att kall mjölk är den klart godaste drycken som finns.
6. Jag får dåliga vibbar när jag befinner mig i en gymnastiksal då det finns få saker jag tycker är så tråkigt som sportiga aktiviteter, speciellt dem som spelas i lag.
7. Dock finns det två undantag; badminton och innebandy, då jag var strålande i dessa sporter med mina mått mätta.
8. När jag och mina kompisar lekte med barbies sade jag att jag inte kunde låta som en kille bara för att jag inte ville vara Ken-dockan. Det levde jag vidare på i några år.
9. Jag har ett extremt bra människo-minne och får ibland låtsas att det är sämre än vad det är för att inte verka vara stalker.
10. Jag måste se en konsert med Antony & the Johnsons någon gång i mitt liv då det lär vara helt fantastiskt.
11. Som små klädde jag och mina kompisar ut oss och föreställde rösten när vi skulle köpa salta s i kiosken, bara för att vi varit där flera gånger samma dag och tyckte det var pinsamt att dyka upp igen.
12. Jag tycker att Eurovision song contest är den roligaste tv-händelsen om året då det länge varit en tradition att följa i min familj. Vi har avsnitt inspelade från 1996.
13. Jag skrattar högt åt Helge Skogs kommentarer i Halv åtta hos mig.
14. Jag läser nöjesnyheterna på text-tv varje kväll.
15. På senaste tiden har jag ätit popcorn flera gånger i veckan.
16. Jag har en dröm om att få sända radio igen, då det var det roligaste ämnet i skolan på gymnasiet.
17. Jag har kört bil på en gångväg och nedför en grässlänt utan att notera vad jag faktiskt gjorde förrän stunden efter.
18. Jag älskar kombinationen svart & vit i olika former och mönster både på kläder och i inredning.
19. Jag har en tendens att förstora upp saker så det bara blir jobbigt för mig själv.
20. Mitt frikort är Jude Law.
21. Jag är väldigt mammig av mig och pratar med henne om det mesta.
22. Jag börjar bli en fena i att koka soppa på en spik.
23. Jag suger i mig skvaller av olika slag utan minsta ansträngning och egentligt intresse.
24. Jag förstår inte grejen med ost då det enligt mig är en extremt ointressant smakupplevelse.
25. Jag läser Blondinbellas blogg och förstår verkligen inte varför.



Är fortfarande proppmätt efter en kväll hos Oscars mormor igår med han, Lina och Jonas. Och Bitte då, såklart. Vi förtärde räkmacka, vin, kaffe, vaniljhjärtan, pistagelängd och skumbananer. Jag rullar!

Kommentarer
Postat av: jenny

det är så sjukt roligt att mer än hälften av punkterna stämmer in på mig också. så är det väl när man är goda vänner antar jag! puss

Postat av: Maria J

du är för underbar!

får tillbaka gamla minnen..haha.

2009-07-31 @ 15:32:29
Postat av: Lina

Sv: jag tror att det var du som kommentera isåfall tack så jätte mycket och jag använder adobe photoshop CS3^^



Härlig lista och söt blogg(Y)

2009-08-10 @ 15:59:13
URL: http://linabeckman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback