Hultan utan blå skjorta

Tro det eller ej med jag överlevde Hultsfred! Har haft en grym festival trots regn, sjukdom och tält. Har fått se helt fantastiska band och det är svårt att slå. Några av godingarna var: The Killers, Kings of leon, Franz Ferdinand, Gossip, Regina Spektor och The Dora steins. Öppningsakten med Osomatli är nog det bästa jag sett live nånsin. Hela publiken dansade och bandet gick ut i publiken och alla föjlde typ efter i ett sambatåg och ställde sig kring dem i en ring och fortsatte dansandet. Sjukt grymt! Sedan är ju alltid Timbuktu sjukt rolig att se live. Mando diao likaså, kan ju näst intill varenda låt  och har verkligen varit med dem från starten då de släppte Mr Moon. 

Men en sak är säker. OM jag någon gång skulle få för mig att åka på denna typ av festival igen, då får det fan bli husvagn. Eller så får festivalen innebära HÖGST två nätter i tält. Mer pallar jag liksom inte, har ändå utsatt mig för det 2 gånger nu. Fast det gick ändå förvånadsvärt bra. Trots att det en av dagarna regnat in i tältet så att det låg en halv sjö i det. Är kanske lite mer hardcore än vad jag själv tror? Eller inte.
 
 


Vi var ju roliga på vägen till Hultan. Hade rastat i Jönköping, körde ut på motorvägen och började leka lekar. Under färden noterade vi att vi åkte förbi Visingsö och Gränna och tänkte inte närmre på det förrän Jenny helt plötsligt utbrister "vi är ju påväg mot Stockholm!!" Haha. På grund av vår felkörning hamnade vi ute på småländska landsbygden, fick stifta bekantskap med Boxholm och förlängde vår bilresa med 2 timmar. För norrmännen från Oslo som vi träffade tog det 7 timmar att ta sig till Hultsfred, för oss tog det 6... Bra jobbat!    

Slutligen får jag tacka Sluteyes, Säckakärringen, Schvampbob och Öltältet för fint festivalsällskap!

XOXO // Christer Minimajsen Bergman

Kommentarer
Postat av: Elin

ni verkar ha haft det riktigt roligt! pussen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback