Järnsjuan

Golf, golf, golf.
 
Innan jag började jobba idag hade Osc's papi  Tommy fixat så att jag och Lina skulle gå en golfrunda med golfpro:et Matz. Tommy är nämligen väldigt enträgen med att jag och Lina skall komma igång med golfen. Sagt och gjort. Kan inte direkt påstå att rundan gick lysande, men de bollar jag fick iväg gick längre än vad de brukar i alla fall. Alltid något. Behöver dock bli jämnare. 

Annars har jobbdagarna bestått av gubbar från Fotskäl, upp-packning och påfyllning av varor, växling av pengar, kokande kaffe, beredning av mackor, svabbande av golv, med mera. Dagarna går. Det känns som när jag jobbade söndag på Majgården. Då var det lugnt så man hann gå och pilla med ditten och datten, fast ändå med lite tempo. Det gillar jag.

Nu skall jag äta sockerkaka som jag bakade igår kväll. Blev så inspirerad av allt bakeritjat. Jag är i gång Jenny! Skall vi börja med Sju sorters kakor också? ;D   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback