Hipphipphurra!

Idag fyller jag 22. Hjälp. Jag börjar bli gammal. Blev firad på sängen i morse av Osc. Fick min efterlängtade morgonrock och lite annat. Annars har jag överösts av sms och en del telefonsamtal. Har satt igång med tårtan också som jag skall bjuda på imorn. Det blev den karibiska (som receptuppfinnaren valt att kalla den) ananastårtan. Botten blev lite skev, men skönhetsfel fixar garneringen lätt till. Ska ut och äta ikväll och imorn blir det kalas med familj på dagen och fest i Mölndal till kvällen.


Jag är kluven. Är sugen på festival i sommar men vet inte vilken som lockar mest.

1. Festival internacional de Benicassim
Plats: Spanien, strax utanför Valencia
Än så länge har de bokat Kings of leon, The killers, Franz ferdinand och Oasis.
Tre av dessa band är några jag bara måste se i mitt liv! Ett plus är ju klart att man är garanterad fint väder, men det kanske blir föööör fint? Jag vet ju vilken tälthatare jag är, och att sova i tält i hetta = mardröm. Skulle jag stå ut eller skulle hela upplevelsen bara bli förstörd? Ett himla bök att ta sig ner också, massa extrapengar. Fast det ligger ju vid havet, det blir som festival och charter i ett. Och det låter ju inte fel...

2. Hultsfred
Plats: Sverige, Småland
The killers och Franz ferdinand kommer! + lite smått och gott. Vad kan mer dyka upp?
Många man känner skall dit, men ändå känns det som en festival med småttingar. Synd att man inte är garanterad fint väder, dock är det bra att de flyttat fram festivalen till juli. Hade riktig tur 2005 då juni bjöd på strålande dagar med solsken. Vet inte hur jag, festival, lera, regn och tält hade funkat...

3. Way out west
Plats: Göteborg, Slottskogen
Arctic monkeys och Lilly Allen är bokade. Grymt!
Har velat se Arctic monkeys så länge, och Lilly Allen är ju inte alls fel. Plusset här är att jag slipper tälta och annat bök. Minus är att det är på hemmaplan, fast å andra sidan gör det, det hela smidigare.

Vet inte vad som skall avgöra. Nästa bandbokning kanske. Men jag är ju ändå ganska bekväm av mig. Vad är då mest värt?

Kommentarer
Postat av: Emely

http://www.rockwerchter.be/en/home/



Sug på den!! ASbra! Så många band på samma plats kommer aldrig att hända igen...

2009-03-10 @ 21:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback