Behov

Hade föreläsning om den ständigt återkommande utvecklingspsykologin idag. Vi blir matade med orden att "bakom varje känsla ligger ett behov." Jag har haft en himla massa behov det senaste. Känns som att hela maj har varit fullt av extra mycket behov och alla de känslor som kommer därtill. De behoven får ta och bli bekräftade. Fast det börjar lugna sig nu, så det är på god väg. 

Stör mig på att jag är en sån där känslomänniska ibland bara. Blir ledsen/arg/glad i ett blixtslag och växlar dem i mellan hur lätt som helst. Har alltid varit så, hade dock varit skönt att inte alltid bry sig. Innebär det då förresten att känslomänniskor har mer behov än andra, eller är de bara så att de är mer krävande? Jag kan nog vara ganska krävande (läs: jobbig). Hehe. 

Snart kommer den bästa hem från jobbet och ikväll blir det vin, tjohej!      



ps. Välkomnar Linnea
www.parlalinnea.blogg.se till bloggosfären. Lite reklam är aldrig fel ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback