Flashback

Har 3 stycken litteraturseminarium nästa vecka. Är nu färdig med papret till det första. 2 kvar. Pust och stön. Det blir att plöja ytterligare 2 böcker samt Salamancadeklarationen och en publikation från Skolverket + reflektioner på det. Orka, orka, orka. Sommarlov - ja tack!


 
Igår blev jag påmind om en tjej som legat glömd i mitt inre sedan barndomen. Det var Josefine (myntas.blogg.se) som tog upp henne till ytan igen. Lady Lovelylocks. Jag älskade henne! När jag ser klippen på youtube så minns jag varenda scen, vilka tankar jag hade kring figurerna och hur mycket jag tyckte om theme-låten.  





När jag sökte på Lady Lovelylock dök automatiskt Jem upp. En annan tjej jag gillade.
Läste bland kommentarerna att Hannah Montana storyn är en kopia av Jem. Sant!





Automatiskt vidare från Jem dök en annan favorit upp. My little pony.
Gillade filmen jättemycket. Det lila slajmet var läskigt och draken Spike söt.





Är det någon barndomsfavorit jag glömt?

Kommentarer
Postat av: Emely

Du har glömt, "Sailermoon, min vän.." fast den kom iofs senare när man började växa ifrån sånt. Jag hade inte växt ifrån det.

Postat av: anagina.blogg.se

vrf heter du fisen för? ejuu

2009-05-09 @ 21:27:27
URL: http://anagina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback