En potät

Igår gjorde Oscar potatismos från grunden åt oss. Det har jag nog inte ätit på några år. Var riktigt gott. Hade köttbullar och prinskorv till och dränkte det hela i ketchup. Kände mig som ett barn på nytt. Mumsfilibabba.

Under seminariet idag satt vi i studiegruppen och planerade vad vi skall göra när vi slutar den 4 juni. Kom fram till att det blir grill vid fästningen, vin och Singstar. Ser fram emot det redan nu. För då är all skolskit slut och sommaren väntar. Vad underbart det är med sommarlov ändå. Kommer ihåg vad man sörjde när man gick på gymnasiet och insåg att lovet mellan 2:an och 3:an var det sista. Nu är jag där igen. I och för sig är det inget riktigt sommarlov, för man måste ju jobba trots att man slitit hela året, för annars får man inga pengar. Och pengar måste man ju ha för att kunna betala hyra och köpa mat. Ansvar hit och ansvar dit. Det är väl det som kallas att bli vuxen, antar jag.

Färdigdravlat för idag!   

Kommentarer
Postat av: Linnea

För att göra potatismos från grunden måste man väl ha odlat potatisarna? Eller...?

Haha =) Ses imon!

2009-05-14 @ 19:05:51
Postat av: J

Torsdag den 4e Juni klockan 16 grillning/fest och brännboll för alla lufare på kurtinen. Det är Frida i luf -06 som anordnar detta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback