Ägghuvud

Okej. Det gick dåligt för Sverige men bra för Norge i ESC. Får räkna med en resa till Oslo nästa år!

Som avslut på hela schlagertåget måste jag lägga upp ett klipp som man kan skratta nåt hysteriskt åt. Det gjorde i alla fall jag och mina vänner när de här killarna dök upp i rutan 2002 och tävlade för Cypern. Det är först och främst dansen jag syftar på, den är allt annat än fantastisk. De ser ut som några halta, taktlösa... saker, som kör sin egen show.
 




Nu över till något helt annat. Jag tycker väldigt mycket om vår lägenhet, men det finns två saker med den som hade kunnat vara bättre.

1. På sommaren blir den varmare än en bastu.
2. Duvorna som flyger runt och bajsar och fjädrar ner överallt.

Det är egentligen med fokus på duvorna som jag skriver. Vet ni vad som låg under stolen på altanen när jag skulle sätta mig där häromdan? Ett ägg. Ett kläckt ägg. Ett fågelägg med nåt torkat gojs i. Så äckligt. MEN, ägget var så litet. Så mini, mini pytte litet. Hur små är fågelungar egentligen?  Jag snackar storlek jämfört med en tumme här. Oscar var trots det övertygad om att det var ett ägg från en fågel. Jag tvivlar något, men vad skulle det annars vara? Så förutom att sitta och vara rädd för att få avföring i huvudet, skall man nu också hålla utkik efter ägg som rullar ner från taket. Suck.  

Kommentarer
Postat av: Emely

Dödade du en okläckt fågelunge??

Postat av: Emely

Jamenja, Cyperns dans var ju jätte kul! Gillar de tajta byxorna skarpt :)

2009-05-22 @ 11:59:39
URL: http://mely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback