Grubblerier

Imorgon gör jag min tomtedebut. Börjar få kalla fötter. Får nog repa in några stolpar som jag kan spinna på. Typ att jag rest ända från Nordpolen och att renarna fick låna stallplats hos en bonde, eller nåt. Måste fixa ficklampa och lykta så jag ser nåt därute i skogen också. Herregud, varför skulle jag ge mig in på det här?


Befarar starkt att min dator fått virus. Känns som att den kommer lägga av när som helst. Får börja spara saker på en hårdisk, eller nåt. Men det finns ju inget ont som inte för nåt gott med sig, eller vad säger man? Nu kan jag ju äntligen skaffa en laptop! Det är av nån anledning mycket roligare att ha än en stationär dator.



De här trycken gjorde jag idag när vi testade olika tekniker och material på bilden.
Tror jag skall rama in dem, för jag tycker de blev ganska tuffa + att jag behöver två svartvita motiv till två ramar här hemma. Så passande.

Hur gjorde jag?
Först skar man ut mönster på en gummiplatta, sedan målade man med färg över hela gummiplattan. Efter det tryckte man plattan mot ett specialpapper och VOILÀ!  

   


Kommentarer
Postat av: Mary

sånt är ascoolt! gjorde jag i bilden fast man ristade i plåt istället! klart du ska rama in dem, var ju jättefina! :)

Postat av: elin

Den med bollarna ser lite ut som en tryckpress om du inte har tänkt på det innan :)

2009-11-25 @ 08:13:42
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback