Dalmas

Idag hade vi en slags musikworkshop med en manlig musikterapeut/förskolelärare/blabla från Dalarna. Män som talar dalmål är ju så sjukt charmigt! Man smälter typ när de pratar. Kanske är det för att jag förknippar dem med Mando diao och Hives, båda banden är ju från de trakterna och pratar sådär. När jag såg Mando diao på Liseberg 2003 blev man ju som hypnotiserad och när det var dax för Hives på Hultsfred 2005 blev man ju kär i sångaren Pelle. Tyyyyyyp. Båda banden är så fantastiskt bra/snygga/kaxiga live!



Skrev precis en massa som jag inte alls fick till, så nu skiter jag i det.
Här får ni istället en video med Mando diao från första skivan Bring 'em in.
Håll till godo!

Appropå ingenting. När jag vaknade imorse var mitt eksem-öga så svullet att jag såg ut som en alien (lazy-eye).

Hej för idag, nu väntar bönnerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback