Guldiga grodan

Hade VFU-områdesdag idag. Alla lärarstudenter, riktade till olika åldrar, från Kungsbacka hade våran på Kulturhuset Fyren. Bibliotikarierna pratade om böcker, högläsning och vad/vilka funktioner man kan använda dem och biblioteket till. Som om vi inte visste? Vi fick även se en konstutställning av Helena Blomqvist, The golden frog. Väldigt häftiga bilder som verkligen fick mig att fundera, tänka och reflektera. Syftet passar ju ypperligt till kursen vi läser nu, så tankarna kring utställningen skall lätt vara med i min portfolio eftersom jag blev så inspirerad.

Om du klickar
här kan du se en av Helena Blomqvists bilder som finns med på utställningen. Vågar inte lägga upp bilden på bloggen med tanke på upphovsrätten...


Imorn blir det burritos, mojitos och Idol hos Lisanflisan, süüüpergräjt!
Fast först väntar skolan med föreläsning med Marie Bendroth Karlsson som skrivit Bildskapande i förskola och skola. Ge mig helg nu!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback