Do you know the muffin man?

Jag kan verkligen inte baka muffins. Inte för att det är speciellt svårt, men jag lyckas klanta mig varje gång. En gång (mitt näst senaste försök) glömde jag mjölken och förra veckan fick jag hjärnsläpp. Det stod "rumstempurerat smör" i receptet. Vet ni hur jag tänkte då? Jooooo, jag tar fram smöret och låter det tina upp utanför kylen. SMART DÄR! Eller inte. När jag lagt ner smöret i smeten (som blev en deg) och började vispa runt insåg jag genast mitt misstag. Fanns inte så mycket att göra åt det dock. Smeten (degen) blev ganska osmidig att jobba med, men jag fick ner den i formarna tillslut. Satte in plåten i ugnen och tog ut den efter 10 minuter, muffinsen såg då halvutvecklade ut. Men det fick gå, huvudsaken är ju att de smakar. 

Hur blev smaktestet av muffinsen då? 
God smak. Fast i kanterna och degig i mitten. Kan det ha att göra med smörincidenten, eller har jag tabbat mig på annat sätt? Nästa gång blir det intressant att se om jag lärt mig av mina misstag. Tror det.  

Oh, two of us know the muffin man.     

Kommentarer
Postat av: Lis

Men är inte rumstempererat smör precis så som du gjorde???

2010-04-24 @ 10:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback