Gamla människor och fordon

Nyser som smått. Det får mig att fundera på när mitt pollenhelvete sätter igång och vilken styrka det tänker ha på mig i år?


Igår twittrade jag om oron jag har för gamla människor på cykel. Jag uttalade denna oro för första gången när jag och Oscar gick promenad i solskenet och såg en vinglande tant, 75+, på cykel. Hon for fram helt okontrollerat. Hur skall hon kunna hantera en hastig inbromsning om något oväntat händer? Och förstår ni vilka benbrott hon får om hon faller? Livsfara.

Eller ännu värre, den gamla gubben på 80+ i bil som jag såg vid Ikea. Han höll på att köra ut i mötande trafik på motorvägen!!!! Som tur var tutade folk på honom och han insåg vad som höll på att hända och backade in och tillbaka i rondellen igen. Mitt hjärtade hoppade till lite där. Men det är nog inget mot hur skärrad han måste ha varit. Stackarn.

Det var allt med oro, gamla människor och fordon jag hade att bjuda på idag.

Nu: GLASS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback