Rosa skimmer

Det kom sol till oss idag trots allt! Därför har jag tillbringat delar av dagen på altanen med pluggböcker. Har dels läst om statistikens grunder (segt) men också börjat läsa på lite om ämnet jag och Josefin skall undersöka och skriva om i C-uppsatsen. Har riktat in oss på utomhuspedagogik men har ingen given frågeställning än.

Vad jag mer har gjort en dag som denna är att fantisera om dagar som kommer längre fram i vår. Dessa dagar har ett rosa skimmer kring sig med sol, japanska körsbärsträd, uteserveringar, lätta vårkläder och upprymdhet. Faktiskt så är hela maj-månad ett rosa skimmer. Denna månad innehåller de bitarna jag nämnde ovan men också förväntningar och förhoppningar om vad som komma skall. Avslut, andningshål och sommar. En fråga dyker upp i huvudet; är maj den bästa månaden på året?



Den obligatoriska vårbilden med sitt rosa skimmer!

Kommentarer
Postat av: elin

Ja, maj är den bästa månaden på året!

Postat av: Lina

Svar JA maj är årets bästa månad! Den har allt!

Oftast sol, lite lagom värme.. Och så är alla så glada att det

börjar bli sommar och bara det är ju härligt!

2010-04-08 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback