Tvång?

Jag brukar som sagt lyssna på Christer i P3. Världens bästa radioprogram, typ.

För några veckor sedan fick folk ringa in och berätta om internetsajter som de besöker dagligen - utan att egentligen förstå varför. Det var t ex en tjej som ringde in och talade om att hon flera gånger om dagen gick in på sitt sparkonto för att kontrollera ställningarna. Hon visste att ingen förändring i summan skulle visa sig, men hon var ändå tvungen att se. Tänk OM! 

Själv har jag tre sådana tvångssidor som jag går in på, näst intill, dagligen (förutom bloggar, fb och twitter, då).
1. SMHI - Jag har skapat mig ett veta-vädret-imorgon-och-en-vecka-framöver-beroende. NÄR kommer solen?!
2. Arbetsförmedlingen - Vilka jobb ligger ute? Vart hade jag kunnat tänka mig att arbeta?
3. Hemnet - Vilka sjuka miljonärsvillor ligger ute? Hur har folk inrett sina lägenheter? Hade jag kunnat tänka mig att bo där? Är priset rimligt? osv.

Vad kan man dra för slutsats av det här?
Jag har ett kontrollbehov av vädret (som jag ändå inte kan påverka) och är en drömmare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback