Fulgran

Igår klädde vi fulgranen. Ja, vi kallar den så. Fulgran. Den är allt annat än vacker. Skulle huggt gran i söndags, men vi kunde inte vara med så vi överlät valet av gran på Oscars pappa. Resultatet blev en stripig sak som man kan se rätt igenom. Toppen är visserligen tät och fin med botten ser ut som en hålig ost, eller nåt. Ljusen, kulorna och glittret lyfte dock upp utseendet något, för nu blingar granen fint i alla fall. Och den luktar ju gott. Och det ser ut som jul här. Så granen fyller i alla fall sin funktion! Och det är huvudsaken. 

Nu ska jag försöka mig på att slinga håret. Det gick bra sist, vi får hålla tummarna för att det går vägen nu med. Det kan dock inte gå sämre än den julaftonsdagen då mamma skulle göra mitt hår mitt i all stress. Jag såg ut som en leopard i huvudet när hon var färdig.  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vill se bild på fulgranen!! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback