Mästerkocken i fantasilandet

Slängde precis ihop en sjukt god köttfärsås. Tog lite av det vi hade hemma. Istället för tomatkross blev det soltorkade tomater, grön pesto, paprika och lite broccoli + det gamla vanliga då, dvs; köttbuljong, tomatpuré, vitlök, gullök, paprikapulver, salt & peppar + en skvätt mjölk. Mumsi! Den där kombinationen kommer jag göra om fler gånger.

Nu är jag ledig resten av veckan. Finns inget mer att berätta om utställningen förutom att det kom lite fler glada barn och tittade idag. Nu är i alla fall allt nerplockat och kastat i en container. Tråkigt att bara kasta bort saker som man arbetat med och satt ihop till nåt fint. Men vad skall man annars göra? Vill gärna inte ha ett lila fantasi träd, en stjärnhimmel av svarta sopsäckar och en rosa tyg-gran med svarta kottar i lägenheten. No-no.   

Resten av veckan blir festlig.
Fredag: Alternativ nyårsafton
Lördag: Överraskningsfest för Oscars farbror som fyller 60   

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad gott det lät! Jag gillar när ni kommer med tips på bloggarna. Det brukar alltid hamna på min tallrik förr eller senare :) Skönt att vara ledig, det är jag med! Imorgon ska jag göra lite nytta tror jag. Plocka undan lite här hemma för att det ska vara fint när mina speciella gäster kommer! <3 pöös

Postat av: Mary

jaa, det lät gott! soltorkade tomater och pesto är mums! det ska testas! :)

2010-01-13 @ 21:13:29
URL: http://stilla.blogg.se/
Postat av: elin

Vill också vara ledig...

2010-01-14 @ 16:24:36
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback