Waiting on the world to change

Hade kursstart idag. Didaktik och barns meningsskapande i svenska och matematik.
Skall faktiskt bli kul att gå på föreläsningar igen. Gjorde ju inte det på hela hösten. 

P3 Guld ikväll. Jag kommer titta! Hade önskat att jag kunde vara där live. Om det inte vore för att Oscar är borta så hade vi nog också varit det. Men det går ju fler tåg. Vem var det som myntade det uttrycket egentligen? Jag hittade på massa egna sådana där lustiga (eller inte) ordtjofräs för några år sedan. De enda jag kommer ihåg nu är "Tuff som tåget" och "Kassa krattan". Tåget låter ju "tuff", och när någon är dålig kan man ju kalla denne för "kratta". Jag tyckte att jag var väldigt fyndig då i alla fall. Det kan man ju ha delad mening om.  

När vi ändå är inne på musik och TV. Svtplayade Skavlan i söndags. John Mayer var där. Han visade sig vara en riktigt dryg jävel som satte sig på de andra i studion, typ Carolina Gynning. Vem ger han rätten? MEN, i vilket fall, det går ju inte att undgå att han har en skön röst och att Waiting on the world to change är en väldigt bra låt. Fastnade för den när jag hörde den för första gången i So you think you can dance för några år sedan. Sjukt bra koreografi till den också. Lööööv it.     



Min mage är fortfarande konstig. Nu får den ta och lägga ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback