Låsa sig ute och Leo

Sen sist vi hördes har jag och Oscar lyckats låsa oss ute ur lägenheten. Det är andra gången det händer. Kan hälsa hyresvärden att det är så det går när man väljer att ha "hotelldörrlås" för sina hyresgäster.

I alla fall: Jag och Osc skulle på bio. Jag tror att han har nycklar. Han tror att jag har nycklar. Han frågar mig om dem samtidigt som jag smäller igen dörren. BAM!! Faaaaaaaaaaan. Det blev ingen bio. Ringde runt alla nummer vi hade till hyresvärden. INGEN svarar. Om det inte vore för att de bytt lås hos oss i veckan så hade vi kommit in eftersom mami och papi har gamla extranyckeln, men nej nej. Vi hade maxad otur. Istället för bio blev det en övernattning i Myra och hyra av filmen Shutter island. SJUKT bra btw! Leonardo DiCaprio är faktiskt en otroligt bra skådesspelare. Det visade han i och för sig redan i Gilbert Grape. Sen blev han en babe i Romeo&Julia/Titanic/osv, och en babe tror man förlitar sig mest på utseendet, men icke då. Nu har han i och för sig inget utseende att hänga i granen kvar, men i alla fall, han är BRA!

Dagen efter (igår) fick vi i alla fall tag på Roger (den nya fastighetsskötaren) så nu sitter jag på plats i lägenheten igen. Skönt.

Död åt hotelldörrar i lägenhet.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback