Vår?

Är helt slut efter en lång dag i förskoleklassen och på fritids. Vilken tur att jag då har världens bästa kille som hade lagat supergod kycklinggryta som stod på bordet när jag kom hem. Det var precis vad jag behövde.

Över till inläggets huvudsakliga ämne:

När jag blundar och låter solen smeka kinderna känner jag vår, VÅR, VÅÅÅÅÅR!!!
Granen som legat begravd av hundra lager snö på vår altan sen i julas har töat fram. Det säger ett och annat om  hur djävulskt länge snön har haft oss i sitt grepp. Jag blir typ chockad när jag ser bar mark. Varje gång tänker jag; är det sant? Bar mark? Existerar det? Tydligen så gör det, det.

Nu fattas bara utrotning av snöhögarna, plusgrader, fågelkvitter, en sopmaskin som rensar gruset från gatorna och lite krokusar. Sedan snackar vi!

Kommentarer
Postat av: Mary

Underbart, hit med våren NU! Då blir det långpromenader med en termos kaffe och en filt, så kan vi stanna o fika å ngt fint ställe och värma oss i vårsolen! :D

Postat av: elin

Har faktiskt satt på mig mina nya röda converse idag för att jag tycker att det ska bli vår!

2010-03-04 @ 08:30:38
URL: http://skicklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback