Hittade en bloggenkät

1. hur länge har du bloggat?
sen 2005. borde haft ett 5års jubileum!
2. hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
kände inte till några "kända" bloggare när jag började. såg bara bloggen som en dagbok, vad var ens en blogg får nåt liksom? hade skrivit dagbok över internet på både lunarstorm och helgon i många år och tyckte det verkade roligt att ha dagboken i en blogg, helt enkelt.

3. vilken var den första blogg du förälskade dig i?
pappabloggen med Alex Schulman, och det var alldeles nyligen ska jag säga er!
4. hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
nostalgi. skrev inte så mycket annorlunda då mot nu. en dagbok är en dagbok, liksom.

5. hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
snittar på 12 stycken.
6. hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
90% dagboksblogg. resten kan ni själva räkna ut.

7. nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
hmmmmm..... Katrin Zytomierska kanske.

8. nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
det vet jag inte. skulle vara mina vänners bloggar då.

9. vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
de tycker nog inte så mycket. kul kanske?

10. tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
ja, det tror jag nog.

11. har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
ja. det är bara att välja ut de delar jag vill skriva om och dela med mig av.

12. nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
jag skulle aldrig skriva ingående om mitt privatliv, för det är just mitt och ingen annans. jag skulle aldrig utelämna folk då det inte är rätt eller händelser på jobb och sånt som är sekretessbelagt

13. i vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
jag bloggar mest för att få skriva av mig. har av nån anledning behov av att dokumentera vad som händer i mitt liv, har alltid gjort det. sen är det såklart kul om folk läser och kommenterar, men det är inte därför jag skriver.

14. tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
möjligtvis. eller i alla fall EN DEL av personen. men en person består ju av många olika delar. men man kan säkert få sig en bild av personen. sen beror det naturligtvis på hur ärlig personen i fråga är i sin blogg. 

15. har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
nej.

16. kan det vara ”skadligt” att blogga?
nae, det tror jag inte. eller det beror väl på,  t ex om jag skulle lägga ut nakenbilder på mig själv skulle ju det kunna skada mig på många olika plan framöver.

17. bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
... det är frågan. på nåt sätt gör jag det. fast det skulle inte förvåna mig om fisen finns kvar. kanske skriver lite mindre dagbok då dock.

18. har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
ja det tror jag nog. eftersom vår kultur har med samhället vi lever och verkar i så har ju bloggarna en inverkan eftersom de blivit en så stor del av samhället. speciellt hos kategorin unga tjejer. så naturligtvis gör bloggarna då sina avtryck i kulturen, på ett eller annat sätt, tror jag.  
19. vad har bloggskrivandet betytt för dig?
haha ja.. inte så mycket mer än att jag flyttat mitt skrivande från hemlig bok hemma, till offentlig sida på nätet. och den betydelsen är inte så stor, lite rolig kanske. fast det betyder också att jag är mindre privat i skrivandet eller väljer att skriva kryptiska meddelanden. tidvis är dock bloggen som min lilla bebis! tycker om att pyssla om den. 

20. vad har bloggläsandet betytt för dig?
inget egentligen. fast det är kul att få se en glimt av icke kända personers liv som kan fascinera, inspirera och irritera. typ.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback